keskiviikko 7. elokuuta 2013

Kuinka hoidan kynsiäni

Nyt olisi luvassa postaus, jossa esittelen käyttämi alus- ja päällyslakat ja hoitotuotteet ja vähän mielipiteitä niistä. Suurin osa on markettituotteita, eli mitään kovin erikoista ja mullistavaa mulla ei ole. Toivottavasti jaksatte kuitenkin lukea. :)




Aloitetaan käsirasvasta ja kynsinauhaöljystä. Mulla on käytössä Vaselinen healthy hands + stronger nails -käsivoide, joka on oikein passeli voide päiväkäyttöön ja on hinnaltaan opiskelijaystävällinen (alle 4 euroa). En osaa sanoa, riittäiskö tää pelastamaan todella kuivia käsiä, koska mun käsien iho ei kauheen herkkä kuivumiselle. Riittää siis hyvin, että rasvailen käpäliä lakkojen poiston yhteydessä, eli about 3 kertaa viikossa. Kynnet tuntuu nykyään vahvemmilta, liekö sitten voide sitten täyttänyt lupauksensa. Kannattaa siis kokeilla, jos etsii hyvää, mutta halpaa käsivoidetta. ;)

Kynsinauhaöljynä mulla on toimii Kineticsin appelsiinintuoksuinen öljy. Saatavuudesta en osaa sanoa, omani oon ostanu Ylivieskan Kärkkäiseltä. Halpa tämäkin, muistaakseni maksoi 3,90e. Ei kosteuta kynsinauhoja erityisen tehokkaasti, mutta pehmittää niitä sen verran että saan työnneltyä niitä. Tuoksu sen sijaan on kiva, ei ole liian voimakas mun makuun. 


Mavalan manikyyritikut (=appelsiinipuutikut?), joita käytän kynsinauhojen työtämiseen. Yhtä tikkua käytän 3-4 kertaa, sitten vaihto uuteen. Ei mitään moitittavaa näistä, tuskinpa eri merkkien manikyyritikuissa on muutenkaan suuria eroja.



Bufferin merkkiä en muista eikä sitä tossa lue, mutta oon ostanu sen pretty.fi:stä alle 2 eurolla. En kauheen usein käytä, ehkä kerran parissa kuukaudessa ettei kynnet pääse ohenemaan liikaa. Ei mikään paras mahdollinen muodoltaan, mutta kyllä tämän kanssa nyt pärjää.

Lasiviila on mun mielestä koko kynsienlaiton perusta. Lyhennän kynteni viilaamalla, sillä leikkaamalla saan vain vahinkoa aikaan kynsille. En tiiä, miten oon voinut elää ilman lasiviilaa. ;D Käytössä on siis tollanen Fing'rs:in halpislasiviila, hoitaa hommansa kuitenkin ihan hyvin. Tää on ollu mulla käytössä reilu puolivuotta, ja nyt jo tuntuu et toi pinta ei oo enää niin karhea kuin uutena.. eli uuden osto pian edessä, oisko teillä ehdotuksia hyvästä lasiviilasta? 


CCUK:n aluslakkaa käytän nykyään varpaisiin, koska tykkään tosta nykyisestä enemmän, mutta pitäähän tääkin saada kulutettua loppuun, heh. Dependin Powerflex -kynnenvahvistajaa voisin ylistää maasta taivaisiin! Käytän tätä siis aluslakkana, pistän aina pari kerrosta niin varmasti suojaa kunnolla värjäytymiseltä. :) Taittaa hivenen kynsien keltaisuutta, mutta ei kuitenkaan ihmeitä tee sen suhteen. Muodostaa kynnelle vähän sellasen tahmean pinnan, eli lakka on hyvä levittää sitten siihen päälle. Nyt mulla on toinen puteli menossa ja taidan ostaa vielä kolmannenkin, eli taitaa ansaita paikkansa mun luottotuotteena. Hintakaan ei päätä huimaa, omani oon ostanu hintaan 4,50€.



Viimeisimpänä, muttei vähäisimpänä, mun rakastama Sally Hansenin Diamond Flash pikakuivattaja. Löytyy ainakin Prismoista, Anttiloista ja Kärkkäiseltä, josta ostan omani alle kympillä. On altis paksuuntumiselle kun tavara vähenee pullossa, mutta niinhän ne kaikki pikakuivattajat tekee ja onneksi thinneri on keksitty. ;) Tällä saa lakkaukset täysin kuivaksi noin 5 minuutissa, ei kuitenkaan 60 sekunnissa kuten tuoteseloste lupaa. Ei levitä leimauksia enkä oo saanu yhtäkään siirtokuvaa tai tarraa käpristymään tämän kanssa. Lakkaukset pysyy hyvänä useita päiviä ja ei myöskään kutista niitä, jos muistaa sipaista tätä myös kynnen kärkeen. Suosittelen lämpimästi!

Mitäs tykkäsitte tällaisesta postauksesta? Omistatteko samoja tuotteita kuin minä? :)

2 kommenttia:

  1. Moikka, miulla on tätä samaa Prismasta ostettua Sally Hansenin Fast Dry Top Coatia ja miulla kuivuu kyllä silmänräpäyksessä kynnet :) Eli vähän parempia kokemuksia miulla siinä mielessä.. Pitää ehkä uutena asiana kokeilla tuota mainitsemaasi käsirasvaa. Miulla on vähän hakusessa omille kätösille se "paras" käsirasva. Mielenkiintoinen tuo lupaus, että vahvistaa kynsiä ja se oliskii aika plussaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäki kyllä tykkään Sally Hansenista ihan mielettömästi, en tiedä mistä sitten johtuu et mulla menee noinkin kauan lakan täydelliseen kuivumiseen. :D

      Poista